donderdag 20 september 2012

Music: Asaf Avidan


Mijn leven is muziek en muziek is mijn leven. Het is gewoon niet weg te denken, er gaat geen minuut van de dag voorbij dat ik niet met muziek bezig ben. Ik kan een bepaald nummer wel honderd keer op een dag luisteren. Ik word ook best wel een beetje gek als er geen muziek in de buurt is. Ik hou ook van alle soorten muziek. Bij mij is het vaak zo dat als de tekst me aanspreekt dat ik het nummer mooi vind. Maar ik kan ook helemaal los gaan op een feestje op Hollandse "herrie" waarbij de tekst eigenlijk niet veel anders is dan shalala. Maar meestal luister ik toch wel naar rustige nummers met een prachtige tekst. En ja meestal hou ik wel van muziek waar maar weinig andere mensen de hele dag naar kunnen luisteren. Ik hou ervan om nieuwe talenten te ontdekken...


Sinds kort heb ik de artiest ontdekt die ik zo aan jullie ga laten horen. Jullie kennen hem uiteraard van de 3fm megahit een paar weken terug. De 1e keer dacht ik: Wat is dit nou weer? Ik moest er even aan wennen en dacht ook eerst dat ik met een vrouwenstem te maken had. Na een paar keer vond ik het nummer echt leuk en bleef het in mijn hoofd hangen. Ben op gaan zoeken wie de artiest is. Het bleek dus een man te zijn, genaamd: Asaf Avidan.

Jullie kennen hem van dit nummer, maar dan in een ander jasje:


Nou toen bleek dat het een man was, vond ik het helemaal bijzonder. Prachtige stem! Hier wilde ik meer van horen.

Hieronder is echt een apart nummer, maar zoiezo moet je van deze stem en dit soort muziek houden. Je houdt ervan of je haat het.

                          

En nog eentje:



En als laatste een up-tempo nummer die ik zelf wat minder vind, maar meerdere mensen vast wel kunnen waarderen:



Wat vinden jullie van deze stem en dit soort muziek? Wat is jullie favoriete muziek of lievelingsnummer?

xoxo

Volg me ook op Bloglovin'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten