maandag 2 juli 2012

Back to basic: Kamperen


Afgelopen donderdag ben ik bij een vriend gaan bbqen. Hij kwam toen ook op het idee om te gaan nachtvissen. Het eerste wat ik zei was: Ja leuk!! Nou zo gezegd, zo gedaan. 


Ik had geen spullen bij me. Toevallig wel een lange broek en een borstel. Dus dat was het enige wat ik mee nam richting visvijver. Heel de auto volgeladen met spullen. Visspullen, parasol, stretchers, slaapzakken en eten. Eenmaal daar werd er een stretcher voor me klaargezet en mocht ik niks anders dan toekijken. Heerlijk! 

Toen drong het ineens tot me door, waar moet ik plassen!? Kon de bosjes niet in want die stonden vol met brandnetels. Gelukkig was er niemand die avond dus plassen kon midden op het pad. Haha geweldig!! 



Eerst werden de hengels uitgezet en daarna begon hij aan onze slaapplaats. We sliepen op 2 stretchers en onder een parasol. Voor mij allemaal heel spannend want dit was de eerste keer dat ik ging nachtvissen en zo in de natuur sliep. Het werd vrij snel donker. Onder de parasol gezeten met lekkere hapjes en een muziekje geluisterd. Toen proberen te gaan slapen met  honderden kikkers als achtergrond geluid! Ik kan je vertellen, dat is nog niet zo gemakkelijk! Uiteindelijk in slaap gevallen en een paar keer wakker geworden. Pas 's ochtends om 10uur opgestaan. paar uurtjes later dan gepland maar kon die paar uurtjes extra slaap goed gebruiken. Spullen weer opgeruimd en weer naar huis.

Het was een hele leuke ervaring die ik zeker nog vaak over ga doen.
Volgende keer bereid ik me iets beter voor en zorg ik dat ik mijn eigen spulletjes bij me heb en niet te vergeten, het belangrijkste: Muggenmelk! Die beestjes hebben een lol gehad die nacht!

Checklist:
* Wc-papier
* Warme kleding
* Muggenmelk
* Snacks
* Stretcher
* Slaapzak
* Zaklamp

Als jullie nog tips hebben over wat je echt niet mag vergeten op zo'n kampeertrip, laat ze dan hieronder achter bij de reacties!

Ik heb die avond en ochtend ook gefilmd, dus zie hieronder het filmpje:




Kun je het filmpje niet zien, klik dan hier !




1 opmerking:

  1. Hoi Elisa,

    Mijn naam is Tessa Heselhaus en ik werk als freelance journaliste voor verschillende vrouwenbladen. Ik zoek graag contact met je in verband met het volgende;

    Ik ga voor tijdschrift Flair een leuke productie maken met als titel ‘Leve het campingleven’. Daarin belichten we twee kanten van kamperen: back to basic en de luxe variant van kamperen, oftewel: glamping. Voor het artikel ben ik nog op zoek naar een vrouw die van ‘back to basic’ kamperen houdt; zelf je tentje opzetten en lekker genieten.

    Gezien jouw leuke bovenstaande verhaal, wil ik je vragen of je het leuk zou vinden om over jouw kampeerervaring te vertellen in Flair. Je zal dan binnenkort telefonisch geinterviewd worden en het spreekt voor zich dat je de tekst voorafgaand aan publicatie te zien krijgt, zodat er niets in staat waar je zelf niet achter staat. En je krijgt uiteraard een exemplaar van de Flair toegestuurd.

    Als het je leuk lijkt om mee te doen, dan zou ik graag iets meer van je willen weten;
    - je leeftijd en gezinssituatie
    - hoe vaak heb je gekampeerd
    - hoe vaak doe je dat tegenwoordig
    - waarom vind je het zo leuk

    Ik hoop dat je me antwoord kunt geven op deze vragen. Daarnaast zou ik graag enkele leuke foto’s van je kampeervakanties willen ontvangen. Normaal gesproken wordt een geïnterviewde voor een artikel op de foto gezet, maar bij deze productie wil de redactie graag wat privébeeld plaatsen. Ik hoop dat je me enkele leuke foto’s kan sturen waar in elk geval jijzelf op staat en daarnaast een paar van je tentje, de camping of ander algemeen beeld. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met deze foto’s en alle andere informatie die je geeft en wordt beeldmateriaal niet gepubliceerd zonder jouw toestemming.

    In verband met de deadline hoop ik spoedig van je te horen. Ik ben bereikbaar op het emailadres: info@sestaproducties.nl

    Alvast heel erg bedankt voor je reactie!

    Hartelijke groet,
    Tessa Heselhaus.

    Voor meer informatie over mij en voorbeelden van mijn werk, verwijs ik graag naar www.sestaproducties.nl.


    BeantwoordenVerwijderen