dinsdag 17 juli 2012

Huisparfum


Zaterdagmiddag ben ik met mijn ouders naar een winkelcentrum bij mij in de buurt geweest. Ze waren op zoek naar een huis parfum en ik mocht er ook eentje uitzoeken.
Benieuwd welke ik heb gekozen, kijk dan snel verder...

Ik zal eerst iets vertellen over het bekende merk Lampe Berger Paris.

Deze huis parfums zijn ontstaan in 1898, al een hele tijd geleden dus. Ontdekt in Frankrijk door een apotheker genaamd Maurice Berger. Het werd in eerste instantie gebruikt voor medische doeleinden maar was al snel te vinden in verschillende salons. Het merk heeft zijn ups en downs gehad maar gelukkig alleen nog maar ups vanaf het moment dat ze wereldwijd zijn gegaan.

Weetje:
Wanneer de Lampe Berger aan staat, komt er een hoog niveau aan anionen vrij in de lucht. Dit veroorzaakt een alkalische reactie in het bloed, het verlicht de ademhaling, heeft een stimulerende werking tegen vermoeidheid, heeft een activerende werking op de celvernieuwing en versterkt de immuniteit. Door het verbrandingsproces vormt zich natuurlijke ozon in de lucht die onplezierige geuren weghaalt en de lucht desinfecteert. Het verhoogt tevens de zuurstoftoevoer in het milieu. De geur van de essentiƫle olie laat uw omgeving bovendien aangenaam ruiken.


In het winkelcentrum bij mij in de buurt hebben ze een winkel die een heel groot assortiment van Lampe Berger Paris heeft. 


Het is dan ook zeer moeilijk kiezen uit al deze flessen en geuren.



Mijn ouders hadden hun keuze zo gemaakt. Die gingen voor een pakket, bestaande uit een fles en een geur. Maar ik daarentegen moest natuurlijk eerst een halfuur aan het ruiken zijn voordat ik van de 10 geuren die ik had geselecteerd er 2 gemaakt had. Toen ging ik opzoek naar de fles. Daarin twijfelde ik tussen drie flessen, dat werden er al gauw 2. Toen naar de geuren, ik koos voor de geur vijg en de fles had ik inmiddels ook al gekozen, iets aparts want dat hoort bij mij. Op het laatste moment heb ik de geur nog veranderd, van vijg naar Hammam. Vijg is toch heel zwaar en Hammam doet me zo aan vakantie en kruidenbaden denken dat dat wel fijn thuiskomen is.

De geuren kosten €14,95 en de flessen die ik gezien heb varieerden tussen de €45 en €70.


De fles word verpakt in een doos en als je doos openmaakt zie je deze luxe zak zitten, het lontje is ook apart verpakt en er zit een trechter bij om de olie in de fles te gieten.


Dit is de geur die ik gekozen heb. Met 1 fles kun je ongeveer 30 keer de huiskamer mee verfrissen.


Dit is de fles die ik gekozen heb. De donkerbruine kleur past mooi bij mijn inrichting en de glitters passen heel goed bij mij.


De dop vind ik ook prachtig, geen standaard dop.

Het is de bedoeling dat je het steentje wat aan het lontje vastzit eerst aansteekt en 2 minuten warm laat worden. Dan blaas je de vlam uit en zet de open dop erop, dan laat je de geur verspreiden voor 20 minuten en dan zet je de dichte dop erop. En het beste resultaat krijg je als je dit elke dag herhaalt.

Ik ben er zeer tevreden mee, het staat leuk in mijn huiskamer en geeft een heerlijke geur af. Ga nog een kleintje kopen voor de badkamer.

Hebben jullie ook een huisparfum? Zo nee, hoe verwijderen jullie dan de nare luchtjes uit je huis?

xoxo

Volg me op Bloglovin'






Geen opmerkingen:

Een reactie posten