vrijdag 6 juli 2012

My Love

Let me introduce to you.......My pets!
Vandaag wil jullie laten zien waar ik dagelijks mee bezig ben, waar ik altijd vrolijk van word en wie mijn grote liefdes zijn.
Dat zijn namelijk mijn huisdieren!

Kijk snel verder...


Ik begin met het allereerste huisdier wat ik kocht voor mezelf. Meteen zodra ik op mezelf woonde. Ik wilde dit al heel lang en nu was mijn kans!

Tadaaaaa

Een grijze roodstaart papegaai, genaamd Chupa ( ja, ik weet wat dit betekent ;)). Chupa is nu 3.5 jaar oud. Ik heb hem/haar gekocht toen ie een halfjaar oud was. Geen verstandige keuze achteraf. Dit beestje heeft al heel wat te verduren gehad in het eerste halfjaar van z'n leven en is dus heel bang. Krijg um niet zo tam als ik zou willen. Mijn volgende papegaai ga ik dan ook zelf met de hand grootbrengen. Het is een echte babbel, Zal nog ooit een filmpje online zetten maar helaas is ie een beetje camera schuw. Maar 1x iets zeggen en hij zegt het na. Duizenden woorden kent ie al. Superleuk!

Het 2e dier wat mijn hartje gestolen had was een poes. Die mocht ik zo meenemen op de boerderij. Ze had niesziekte en kwam steeds op m'n schoot liggen, net of ze me om hulp vroeg. Ik was verkocht!


Hier zie je Uggie met haar 2e nestje kittens. Het is een echt moedertje. Uggie is een echte buitenkat en gaat ook het liefste heel de dag op jacht. Ze neemt vanalles mee naar huis: Muizen, vogels, spinnen, wormen, kikkers, padden en konijnen. En alles legt ze halfdood op een plek dat ik het kan zien. Zo van kijk eens wat ik gevangen heb! Dat is minder leuk, maar dat hoort erbij. Dus regelmatig heb ik extra bewoners in mn huis. ;)

Van het 2e nestje van Uggie heb ik 1 kitten gehouden, Een poes. Ik kon hier geen afstand van doen omdat ze te aanhankelijk was. Ze sliep het liefste de hele dag in mijn nek.


Er was nog 1 ding heel bijzonder aan dit poesje...


Ze heeft aan de ene kant van haar lijfje een hartje en aan de andere kant een halve. Zo speciaal!
Snooki is juist weer een echte binnenkat maar ze is ook niet anders gewend. Ligt het liefst te slapen in dozen en tassen. Ook vind ze het heel leuk om 's nacht keihard de muziek aan te zetten, grrrrr.

Ik wilde nog een vogel en kon geen papegaai betalen dus besloot ik een valkparkiet te nemen.


Meet Nooby. Nooby kwam bij mij wonen toen ie pas 7 weken oud was. Moest nog met pap grootgebracht worden en zoals je ziet was de vorige eigenaar daar niet zo netjes in. Nooby had al een behoorlijke achterstand en heb um in een klein kooitje gezet met een warmtelamp erboven. Na een week begon ie zelfstandig te eten en ook al geluidjes te maken. Een week later lag ie, geheel onverwachts, dood in z'n kooitje. :(

Redelijk snel daarna wilde ik een nieuwe vogel en via Rik kwam ik aan een Jardine papegaai van 12 weken oud.


Pommy mist zoals je ziet z'n bovensnavel, die is, toen ie nog klein was, door z'n ouders kapot gepikt. Heeft hier verder geen last van, hoeft alleen af en toe bij gevijld te worden. Pommy is vanuit z'n nest bij mij komen wonen en was dus ook overal bang voor. Ik had niet voldoende tijd en geduld om um tam te krijgen.  Dus heb ik besloten om um te verkopen. Een heel lief meisje is um op komen halen en heeft um Noah genoemd, kreeg daar alle aandacht en vond het heerlijk om de hele dag vertroeteld te worden in een handdoekje. Ik hoop dat ie het nog steeds goed maakt.

Een dag voordat ik Pommy ging halen had ik via marktplaats een afspraak gemaakt om naar een valkparkiet te komen kijken.


En toen had ik er ineens 2. Ik ging voor het grijze mannetje (Binky) maar heb het vrouwtje (Popje) ook gekocht vanwege de mooie kleur. Een ouder mannetje was verliefd op Popje, super schattig, maar heb toch voor 2 jonge vogels gekozen. Ze zitten samen in een kooi en dus niet echt super tam te krijgen. Ze zijn handtam maar meer ook niet. Helaas. Maar mochten ze nog een keer eieren leggen dan ga ik daar eentje van met de hand grootbrengen.

Dit waren mijn huisdieren tot nu toe. Zodra er een nieuw familielid bij komt, horen jullie het natuurlijk meteen.

xoxo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten